Перейти до основного вмісту

9 клас


26.05.2020.

Урок 90. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії.


Ознайомтесь з даною презентацією.

Д/з.  Запропонуйте власні підходи щодо поставленої проблеми енергозбереження ресурсів у вигляді зручних для вас інструментів( за бажанням).


25.05.2020

Урок 89. Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людиини

Задачі на урок:
1.З'ясувати, що собою являє безпека життєдіяльності людини?
2. Визначити, що входить у систему безпеки життєдіяльності людини?
3. Тезисно занести матеріал до зошита.
4.* Запропонувати власні шляхи розвитку даної проблеми, можливі доповнення ( проекти, плакати, презентації)
Теоретичний матеріал
Безпека життєдіяльності - це система базових знань з проблеми забезпечення оптимальних умов існування людини у природному, соціальному і техногенному середовищах, а також організаційних і технічних заходів та засобів на рівні окремої особи (колективу, держави), спрямованих на запобігання або мінімізацію загроз її життю та здоров’ю в усіх сферах діяльності.
Система безпеки життєдіяльності на рівні держави охоплює комплекс заходів і засобів, які є її складовими (підсистемами): це охорона навколишнього природного середовища; охорона здоров’я населення; безпека санітарно-епідеміологічна, пожежна, транспортна та радіаційна, біологічна; охорона праці. Діяльність кожної із цих підсистем регулює відповідний орган центральної виконавчої влади.
Охорона навколишнього природного середовища. Призначення цієї основної складової системи безпеки життєдіяльності полягає в підтримуванні стану довкілля, прийнятного для існування життя на Землі, збереженні природних ресурсів, обмеженні шкідливих викидів, сприянні гармонійному розвитку суспільства та природи.
У систему безпеки життєдіяльності людини входять: охорона здоров’я населення; санітарно-епідеміологічна безпека, основною метою якої є забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення, зменшення інтенсивності епідемій інфекційних захворювань. Контроль за використанням небезпечних речовин і матеріалів на виробництві, за якістю та безпекою харчових продуктів, лікарських засобів тощо здійснюють органи санітарно-епідеміологічного нагляду.
Входять також пожежна безпека; транспортна безпека; біологічна безпека, призначення якої - охорона довкілля, а також здоров’я і життя людей від небезпечних грибів, мікроорганізмів, вірусів, наслідків генетично-інженерної діяльності, генетично модифікованих організмів рослин, тварин та продуктів, що містять їхні складові.
Це також радіаційна безпека, основною метою якої є охорона життя і здоров’я населення, його майна, навколишнього середовища від негативного впливу йонізуючого випромінювання. Радіаційна безпека набуває особливого значення в умовах розвитку атомної енергетики та промисловості. Актуальність радіаційної безпеки в Україні зумовлюється також наслідками катастрофи на Чорнобильській АЕС.
Це також охорона праці, техніка безпеки на виробництві. Основну відповідальність за безпеку життєдіяльності людей на виробництві (підприємстві, в установі, організації, фірмі) покладено на роботодавця, який має створити безпечні умови праці для своїх працівників.
Отже, безпека життєдіяльності - це наука, покликана виявляти можливі причини та шляхи виникнення небезпеки, передбачати вірогідність її виникнення, а також захищати людей від небезпеки, ліквідувати наслідки її проявів тощо. Ця наука ідентифікує небезпечні та шкідливі чинники навколишнього середовища, розробляє заходи, пов'язані зі створенням сприятливих умов для існування людини.
Безпека життєдіяльності людини - це комплексний науковий напрям, пов’язаний з багатьма іншими напрямами науки - анатомією, фізіологією, психологією, екологією, охороною здоров’я, виробничою санітарією і гігієною, технікою, економікою, соціологією тощо.
Ще на стадії проектування будь-якого механізму, машини, пристрою першою умовою його застосування розглядається безпека оператора - людини, яка управляє ними. Це стосується і крокуючого екскаватора, і електричного тостера тощо. Другою важливою умовою є зручність управління (використання), що забезпечує високий рівень працездатності оператора протягом тривалого часу. Третя умова - безпечність (або мінімальна шкідливість) для навколишнього середовища.
Головна мета безпеки життєдіяльності - сформувати в людини свідоме та відповідальне ставлення до питань особистої безпеки й безпеки тих, хто її оточує, навчити людину розпізнавати й оцінювати потенційні небезпеки, визначати шлях надійного захисту від них, у разі потреби вміти надавати допомогу собі та іншим, а також оперативно ліквідовувати наслідки прояву небезпек у різноманітних сферах людської діяльності.

Д/З Письмово наведіть декілька прикладів використання досягнень фізики у вирішенні проблем безпеки життєдіяльності. Як знання з фізики допомагають зробити ваше повсякденне життя більш безпечним на побутовому рівні. 


22.05.2020

Урок 88 Контрольна робота №6. "Закон збереження імпультсу . Реактивний рух". 



Бажаю натхнення і успіху!

19.05.2020.

Урок 87. Урок повторення. Підготовка до контрольної роботи

Д/з Повторити  § 36-40, Письмово виконати №12, стор 259 а також: 

1) Тіло масою 0,4 кг кинуто в горизонтальному напрямку зі швидкістю 72 км/год. Знайдіть кінетичну енергію тіла.
2) Яку кінетичну енергію придбає снаряд іграшкового пістолета, якщо пружину стиснули на 4 см, а жорсткість пружини дорівнює 5000Н/м?

18.05.2020

Урок 86. Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес







Д/з Опрацювати  § 40, дати письмову відповідь на контрольні запитання після параграфу,  задача: М'яч масою 800 г кинули вертикально вгору. Чому дорівнює кінетична і потенціальна енергія м'яча на висоті 10 м, якщо кінетична енергія м'яча в момент кидання дорівнює 100 Дж?



15.05.2020.

Урок 85. Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження.  

Д/з Опрацювати  § 39 №1,2/39, задача:
 Камінь масою 250 г кинуто вертикально вгору зі швидкістю 20 м/с. Чому дорівнеює кінетична і потенціальна енергія каменя на висоті 5 м?


 12.05.2020.

Урок 84.  Лабораторна робота №7. Вивчення закону збереження механічної енергії. 


Лабораторну роботу виконуємо в робочих зошитах. Використаємо результати наступного відео. В підручнику лаб. робота на стор. 241-242. Пам'ятаємо, в лаб роботі основне - правильний висновок.
Бажаю успіху!




08.05.2020. 

Урок 83. Застосування законів збереження енергії і імпульсу в механічних явищах 


\
Д/з Опрацювати  § 38 (п. 1,2), письмово № 1/38 , задача:
Визначте кінетичну енергію тіла масою 200 г, що впало з висоти 20 м, в момент удара об землю.

05.05.2020.

Урок 82. Досягнення космонавтики









Д/З Повторити § 37. Підготувати коротке повідомлення на одну з тем:
  1. Історія космонавтики.
  2. Перший український космонавт.
  3. Життєвий шлях і наукова діяльність С. П. Корольова.
  4. . Міжнародний космічний проект «Ґалілео».



04.05.2020.

Урок 81. Реактивний рух Фізичні основи ракетної техніки.





ЗАПИТАННЯ ДО ВИВЧЕНОГО
1. Ракета, як відомо, може отримати прискорення в космічному просторі, де навколо неї немає ніяких тіл. Крім того, для її прискорення потрібна сила, а сила - це дія одного тіла на інше. Чому прискорюється ракета?
2. Від чого залежить швидкість руху ракети?

Д/З Опрацювати § 37, Письмово №2/37 і задача:
Яку швидкість набуває ракета масою 400 г, якщо гази масою 20г вилітають з неї зі швидкістю 800 м/с?





 28.04.2020.

Урок 80. Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу.

 Дивимося сьогоднішній  відеоурок. Його конспект (всі формули, задачі) - ваше домашнє завдання.

 В п'ятницю буде завдання за відеоуроком четверга, тому дивіться обов'язково і фіксуйте основні моменти. 

27.04.2020.

Урок 79. Розв'язування задач

Алгоритм розв'язування задач --
1. Записати умову задачі.
2. Зробити малюнок, зобразивши тіла, їх маси, швидкості до і після взаємодії, вісь руху.
3. Записати закон збереження імпульсу в загальному вигляді.
4. Записати цей же закон конкретно до умови задачі (врахувати напрямок швидкості), тобто перейти від векторного запису закону до скалярного запису.
5. В отримане рівняння підставити дані умови і розв’язати його.
6. Розрахувати чисельне значення.

7. Записати відповідь.
Приклад розв'язування задачі:
 Снаряд масою 20 кг, що летить зі швидкістю 500 м/с, потрапляє у платформу з піском масою 10 т і застрягає в піску. З якою швидкістю розпочала рухатися платформа?

Д/З Повторити  § 35,36, № 4/36,  Хлопчик масою 25 кг, що біжить зі швидкістю 4 м/с, наздоганяє скейт масою 2 кг, що рухається зі швидкістю 2 м/с, і застрибує на нього. З якою швидкістю буде рухатися хлопчик на скейті?



24.04.2020.

Урок 78. Закон збереження імпульсу.

На попередньому уроці ми ознайомились з імпульсом.
1. Яку систему можна вважати замкненою? Наведіть приклади.
2. Дайте означення імпульсу тіла. Якою є одиниця імпульсу тіла в СІ?
3.    Дайте означення імпульсу сили. Якою є одиниця імпульсу сили в СІ?
Корисно буде переглянути ще відео, звернувши особливу увагу на закон збереження імпульсу
Д/З опрацюйте  § 36, Запишіть формули в зошит, розберіться з задачею(п. 4), Виконайте задачу №2/36 а також задачу зі збірника:
При маневрах вагон масою30 т, що рухається зі швидкістю 2 м/с, вдаряє нерухомий вагон масою 50 т. З якою швидкістю стали рухатися вагони?
Удар не пружний.

 21.04.2020. Урок 77. Взаємодія тіл імпульс.




д/з  §36 п.1-2,  №1/36, 
Снаряд масою 25 кг вилітає із ствола зі швидкістю 600м/с, а через 2с його швидкість дорівнює 200м/с. Визначте силу опору.




   



17.04.2020
Урок 76.  Контрольна робота з теми "Рух і взаємодія"

На подвійних листочках в клітинку поставте, будь ласка, дату, прізвище, назву контрольної роботи. Контрольна не складна, не зволікайте. Бажаю успіху


  

14.04.2020,

Урок 75. Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Розгляньте черговий приклад розв'язування задачі на рух тіла під дією кількох сил.
Д/з Повторити §28-35. Виконати задачу 5/35

  

13.04.2020. 

Урок 74. Розв'язування задач.

   І.  Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
·       Що таке сила?
·       Які види сил ви знаєте?
·       Яку силу називають силою тяжіння?
·       Дати визначення сили пружності.
·       Дати визначення сили тертя.
·       Яка сила називається рівнодійною силою?
·       Дати визначення другого закону Ньютона.
·       Що називається силою Архімеда
ІІ. Фізичний диктант
1) Записати якими літерами позначаються наступні фізичні величини:
                           В-1                                       В-2
1) маса                                                       1) сила
2) прискорення                                         2) час
3) швидкість                                              3) прискорення вільного падіння
4) сила тяжіння                                         4) сила тертя
5) коефіцієнт тертя                                   5) сила реакції опори
2) Записати в яких одиницях вимірюються наступні фізичні величини:
1) швидкість                                              1) час
2) маса                                                        2) сила
3) прискорення                                          3) переміщення
3) Записати формули:
1) другого закону Ньютона                      1) сили тяжіння
2) сили пружності                                     2)  сили тертя
ІІІ.   Розв’язування якісних задач.
Позначити  на малюнках сили  для кожного з випадків
І. Автомобіль рухається по горизонтальній дорозі 
ІІ. Тіло зісковзує з похилої площини


Д/З  Повторити §34,35. Розв'язати задачі:

1. Автобус, маса якого дорівнює 15 тон, рушає з місця з прискоренням 
     0,7 м/c2. Визначити силу тяги, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,03.

                                                                         
 2. Автомобіль масою 2 т рухається рівномірно прямолінійно по горизонтальній ділянці дороги. Знайти силу тяги автомобіля, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,02.

3. Хлопчик тягне санчата масою 8 кг з силою 100 Н за мотузку, під кутом 30˚ до горизонту. Санчата рухаються горизонтально і коефіцієнт тертя їх об сніг  дорівнює 0,1. Визначити прискорення, з яким рухаються санчата.

(Відповіді до задач: 15 кН, 400Н, 10,5 м/с*с

  

10.04.2020.

Урок73.

Рух тіла під дією кількох сил ( у вертикальному напрямку та по похилій площині.

Розгляньте приклади  розвязування задач у підручнику (задачі 3, 4). Оформіть розвязання у зошиті. 
Передивіться відео з минулого уроку. Подивіться наступне:
 Ще один запис алгоритму розвязування подібних задач:

Д/З № 6/35, § 35 (задачі 3,4)

      

07.04.2020

Урок 72. Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямах)

Згадаємо сили, які ми вивчили 

Запамятайте алгоритм виконання таких задач на рух тіла під дією кількох сил



Д/з Опрацювати §35 (1 і 2 задачі), Письмово:  1)№2/35, 

2) Брусок, масою 400 г, прикріплений до динамометра, рухають рівномірно по горизонтальній поверхні. Динамометр показує при цьому 1 Н. Інший раз брусок рухали по тій же поверхні з прискоренням. При цьому динамометр показував 2 Н. Яким було прискорення?






06.04.2020

Урок 71.                 Рух тіла під дією сили тяжіння                                   (у  горизонтальному  напрямку)

Розглянемо рух тіла, кинутого горизонтально, як результат додавання двох рухів (рис. 34.3): 1) рівномірного — уздовж осі OX, оскільки на тіло вздовж цієї осі не діє жодна сила (проекція сили тяжіння на вісь OX дорівнює нулю); 2) рівноприскореного прискоренням  g) уздовж осі OY, оскільки уздовж осі OY на тіло діє сила тяжіння.


д/з § 34, п. 3.    № 4/ 34, і задача:

Хлопчик кинув горизонтально мяч з вікна. розташованого на висоті 20м. Скільки часу летів мяч до землі і з якою швидкістю його було кинуто, якщо він упав на відстані 6 м від фундамента будинку?






03.04.2020 

Урок 70.                        Рух тіла під дією сили тяжіння

Рух тіла, кинутого вертикально вгору або вниз, — це рівноприскорений прямолінійний рух із прискоренням, що дорівнює прискоренню вільного падіння:


Контрольні запитання 1. Які спрощення ми приймаємо, розв’язуючи задачі на рух тіл під дією сили тяжіння? 2. Запишіть рівняння руху тіла під дією сили тяжіння в загальному вигляді. 3. Якою є траєкторія руху тіла, кинутого вертикально? горизонтально? 4. Як для тіла, кинутого горизонтально, визначити дальність польоту? висоту падіння? модуль швидкості руху тіла в будь-якій точці траєкторії?


Д/З § 34 (п.1-2) № 3, вправа 34



31.03.2020.

   Урок 69.                      Прискорення вільного падіння.

                                                                             Хід уроку
       І.Актуалізація Згадайте:
                    а) яку взаємодію газ гравітаційною,
                    б) сформулюйте закон всесвітнього тяжіння
                    в) чому дорівнює гравітаційна стала

       ІІ. Знайомимося з прискоренням вільного падіння ( хоча десь ми з ним уже зустрічалися)
           Подивіться, будь ласка відео

                                      https://youtu.be/N644X-hdVHo
           Опрацюйте п.5 параграфа 33. Випишіть і запам'ятайте всі формули!!!
           Пункт "Підбиваємо підсумки"

      ІІІ. Відповідаємо на контрольні питання


      ІV. Д.з. перечитати параграф 33 повністю, вивчити формули, письмово задачі ( без допомоги інтернету!) Вправа 33, номери 4, 5, 8,
7 завдання додаткове, але цікаве.
               Щасти!




30.03.2020. 

Урок 68.                            Закон всесвітнього тяжіння.                 


                                                                    Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань. Згадайте закони
механіки, скільки їх і хто їх автор, сформулюйте.

ІІ. Опрацюйте параграф 33 (пункти 1-4), зробіть короткий конспект, вивчіть формули, дайте відповіді на контрольні питання

ІІІ. На допомогу вам відео

https://youtu.be/N4kFmSPfR3M,
https://youtu.be/EVTX2ZKmGds,
https://youtu.be/vd1S0b6TKuQ

ІV. Д/з. Опрацювати і законспектувати параграф 33 (п.1-4), задачі 216, 219, 222 на фото у вайбері в групі 9 Кл. Виконані завдання надішліть, будь ласка мені у вайбер.

       Успіхів і міцного здоров'я!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

01.04.2020          6 клас. математика.   Урок91. Розподільна властивість множення. Доброго дня, 6 клас. Сьогодні у нас розподільна властивість множення раціональних чисел. Опрацюйте параграф 45. Номери 1229,1231,1233. Відео допоможе розібратися. https://youtu.be/Z5gR-LmZcCc
Чого б ти не вчився, ти вчишся для себе.    / Петроній/
31.03.2020   10 клас. Фізика              Урок 69. Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища.                            Хід уроку І. Актуалізація. Згадаймо:   а) що таке абсолютна і відносна вологість;    б) які прилади для визначення вологості повітря ви знаєте;    в) що називають точкою роси, як, знаючи точку роси, визначити абсолютну та відносну вологість. ІІ. Поверхневий натяг рідини. Змочування та капілярні явища. Для знайомства подивимось відео: https://youtu.be/qJcD4HGBJXU https://youtu.be/7U2towe117c ІІІ. Опрацюйте параграф 33 ( до п. 6). Випишіть, будь ласка, основні моменти. Дайте відповіді на контрольні питання .Вправа 33, 1 дайте усну відповідь. ІV.  Д.з. параграф 33, номери 2, 3 з вправи 33 письмово. Щасти!