Перейти до основного вмісту

7 клас

14

27.05.2020.

Урок 62.Фінальне заняття.

Пропоную переглянути відео. Спробуйте пояснити побачене, можете провести свої цікаві досліди, записавши їх на відео . Восени нам всім буде цікаво їх переглянути.




Д/з. Щоденно виконувати ФІЗИЧНІ руханки з Юрієм Ткачем, Монатіком, Лесею Нікітюк і т.д. Зростати у всіх відношеннях і, звісно,  ФІЗИЧНО! Радіти, любити світ, який, власне, є предметом вивчення ФІЗИКИ! Бути ФІЗИЧНО здоровими і безмежно щасливими!

26.05.2020.

Урок 61. Контрольна робота з теми "Механічна робота і енергія"

Бажаю успіху!

20.05.2020

Урок 60.Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму 

Лабораторну виконуємо чітко за приведеною інструкцією і даними відео, розміщеного нижче. Сподіваюсь, там все зрозуміло. Оформляємо як завжди у робочому зошиті, оскільки лабораторні зошити затримались лише у щасливчиків.Висновки, аналіз , все за інструкцією. Бажаю успіху, ми з вами вже майже з усім впорались. Далі контрольна.






19.05.2020

Урок 59. Коефіцієнт корисної дії механізмів. "Золоте правило" механіки.


Вибачаюсь за російску (місцями). Рычаг - це важіль. Путь - шлях. Все інше ніби зрозуміло.




Д/з Опрацювати § 47. № 399 і задача:

За допомогою важеля здійснюють роботу. Визначіть корисну роботу, якщо повна становить 40 кДж, а ККД 80 відсотків. 

13.05.2020

Урок 58. Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля.

   Роботу виконуємо за даним відео. Як завжди пишемо тему, мету, прилади і матеріали, дуже бажано хід роботи. Всі розрахунки повинні бути в зошиті і на їх основі запровнюємо таблицю. А далі аналіз результатів і висновок. Бажаю успіху.

12.05.2020. 

Урок 57. Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля.









Д/з Опрацювати § 44-46, Письмово № 374,375,   
Довжина меншого плеча важеля 40 см, більшого 1м. На більше плече діє сила 120 Н. Яку силу треба прикласти до меншого плеча, щоб врівноважити важіль? 


06.05.2020

Урок 56. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування


     Запитання на закріплення матеріалу.

    1.Що таке енергія?

  2.Коли тіло має потенціальну енергію? кінетичну?

    3.В яких місцях річки – біля витоку чи в гирлі – кожен кубічний метр води     має більшу потенціальну енергію? Відповідь обґрунтуйте.

    4.В якій річці – гірській чи рівнинній – кожен кубічний метр води, що тече, має більшу кінетичну енергію? Чому?

    5.Маси тіл, що падають однакові. Чи однакові значення потенціальної енергії тіл на одній і тій же висоті і чи однакові значення кінетичної енергії на цій висоті?


Д/з Опрацювати § 43, дайте коротку відповідь на запитання (вище).
 Письмово № 350,358, а також: 
Одне тіло має масу 100 кг і знаходиться на висоті 5 м. На яку висоту треба підняти інше тіло, маса якого 300 кг, щоб воно володіло такою ж потенціальною енергією, що і перше


05.05.2020.

Урок 55. Механічна енергія та її види. 



Дайте відповіді на запитання:
1. Що означає вираз: «Тіло (або система тіл) має енергію»?
2. Назвітьодиницю енергії в СІ.
3. Наведіть приклади на підтвердження того, що під час виконання роботи енергія тіла змінюється.
4. Дайте означення потенціальної енергії.
5. За якою формулою визначають потенціальну енергію тіла, піднятого на висоту h над поверхнею Землі?
6. Чи залежить значення потенціальної енергії тіла, піднятого над Землею, від вибору початкового рівня відліку висоти?
7. Дайте означення кінетичної енергії тіла.
8. За якою формулою можна обчислити кінетичну енергію тіла?
9. Чому кінетична енергія того самого тіла може бути різною?
10. Дайте означення повної механічної енергії тіла.

Д/з Опрацювати § 42, вивчити формули, Письмово № 344, 352,
3. 
Вагон масою 60 т рухається зі швидкістю 2м/с. Яка кінетична енергія вагона?.
4.
Маса каменя 250 кг. Камінь знаходиться на горі, висота гори 1,2 км. Знайдіть потенціальну енергію каменя

29.04.2020

Урок 54. Рішення задач.

Опрацюйте відео, виконавши у зошит записи розв'язування задач пунктів 5 і 7.

Д/з Повторити §§40,41. Розв'язати задачі:
1. Два хлопчики прокатали один одного на санках. Чи виконували вони при цьому механічну роботу? Відповідь обгрунтуйте.
2. Яструба масою 0.4 кг повітряним потоком підкинуто на висоту 70 м.Визначте роботу сили, яка підняла птаха.
3. Дві дівчинки різної маси наввипередки бігли по сходах і піднялися на третійповерх одночасно. Чи однакову потужність вони розвивали при цьому?
4. Визначте потужність, що розвивається двигуном трактора, який, рухаючись зі швидкістю 25 км/год, дає силу опору 45кН?
5. Яку роботу здійснює двигун потужністю 0,9кВт за 7хв?

28.04.2020

Урок 53. Механічна робота і потужність


ПРОГЛЯНЬТЕ ВІДЕО, ОПРАЦЮЙТЕ §§40,41







Випишіть у зошит  означення нових фізичних величин, їх позначення, формули та одиниці вимірювання
Дайте усні відповіді на запитання до вивченого (в кінці параграфів)

Д/З Опрацювати §§40,41,№ 293, 295 (підручник), 
Потужність двигуна трактора 120 кВт. Яку силу тяги розвиває трактор на гаку, якщо швидкість руху 5 м/с?

22.04.2020.

Урок  52. Контрольна робота з теми "Тиск твердих тіл, рідин і газів".


На окремих подвійних листочках в клітинку пишемо Контрольна робота з теми "Тиск твердих тіл, рідин і газів" учня (учениці) 7 кл., прізвище та ім'я у родовому відмінку. І далі виконання. Надіслати треба сьогодні. Бажаю успіху, добре думайте !)

21.04.2020.

Урок 51. Узагальнюючий урок.  Підготовка до контрольної роботи  

                                                   Бліц - опитування.
    1. Що таке тиск?
    2. Як розрахувати тиск?
    3. Що таке сила тиску?
    4. Як можна змінювати тиск?
    5. Як враховують тиск у технічних пристроях?
    6. Яка причина тиску газу?
    7. Чому виникає тиск рідини?
    8. Сформулюйте закон Паскаля. Для яких речовин він справедливий?
    9. Що називають гідростатичним тиском і яка його природа? 
    10. Напишіть формулу гідростатичного тиску. 
    11. Від яких величин залежить тиск рідини на дно посудини? 
    12. Які величини потрібно знати, щоб розрахувати тиск рідини на стінки   посудини? 
     13. У чому полягає "гідростатичний парадокс"? 
     14. Чи правильне твердження: сила тиску на дно може бути більшою від ваги рідини і меншою за неї?

РОзв'яжемо задачу
Д/З Повторити § 31-39, Тести (вар.1) стор. 161, задачі

     1.Доросла людина, яка має площу підошов взуття 400 кв. см, тисне на підлогу із силою 700Н. Визначити тиск людини на підлогу.


     2.У цистерні, наповненій нафтою, на глибині 5 м поставлений кран. Визначте тиск нафти на кран.

     

15.04.2020

Урок 50. Лабораторна робота№10 З'ясування умов плавання тіл. 

Спочатку ознайомлювальне відео



             На подвійних листочках в клітинку оформіть, будь ласка, лабораторну роботу, орієнтуючись на нижче приведений текст. Обов'язково укажіть тему роботи, мету, обладнання. Перенесіть у зошит табличку і заповніть її. Можете виконати власний експеримент, якщо ж нема такої змоги,то проведення експерименту подивіться на відео (внизу). з нього ж і візміть дані для таблиці. Власні обчислення також занесіть до таблиці. Виконайте завдання, приведене в тексті під таблицею

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 10

Тема. з’ясування умов плавання тіл. Мета: дослідним шляхом визначити, за яких умов тіло плаває на поверхні рідини; плаває всередині рідини; за яких умов тіло тоне в рідині. Обладнання: пробірка (або невелика склянка з­під ліків) з корком; нитка (або дротинка) завдовжки 20–25 см; посудина із сухим піском; вимірювальний циліндр, до половини наповнений водою; терези з важками; паперові серветки.

ВКАЗІВКИ ДО РОБОТИ  Підготовка до експерименту 1.  Перед тим як виконувати роботу, переконайтеся, що ви знаєте відповіді на такі запитання. 
1) Які сили діють на тіло, занурене в рідину? 2) За якою формулою визначають силу тяжіння? 3) За якою формулою визначають архімедову силу? 4) За якою формулою визначають середню густину тіла?2. Визначте ціну поділки шкали вимірювального циліндра.3.  Закріпіть пробірку на нитці так, щоб, тримаючи за нитку, можна було занурити пробірку у вимірювальний циліндр, а потім витягти її.
4. Згадайте правила роботи з терезами та підготуйте терези до роботи.

Бажаю успіху! Сподіваюсь, що все зрозуміло. якщо ж ні - запитуйте!

Д/з Оформити звіт з лабораторної роботи, опрацювати § 39






14.04.2020

Урок 49. Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.



Дуже рекомендую відео цього вчителя. Нажаль російською мовою


Д/з § 37, 38, вивчити закон Архімеда. Письмово задачі № 257, 258, а також:

 На тіло, занурене в рідину діє виштовхувальна сила 272 Н. Яка це рідина, якщо об'єм тіла 0,04м³

 

08,04.2020. 

Урок 48. Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.




Повітря має масу. Через притягання Землі верхні шари повітряної оболонки Землі — атмосфери — тиснуть на нижні. Тиск повітря на поверхню Землі та на всі тіла поблизу неї називають атмосферним тиском.

Тиск, який створює стовп ртуті висотою 760 мм, називають нормальним атмосферним тиском: pатм.н мм.рт.ст =760 .
 У даному випадку за одиницю атмосферного тиску прийнято один міліметр ртутного стовпа (1 мм рт. ст.).

Барометр — прилад для вимірювання атмосферного тиску. 
Альтиметр — прилад для вимірювання висоти (рис. 25.6).

Д/з § 35, № 227, 229,  







07.04.2020


Урок 47. Сполучені посудини.Манометри.








 Д/з § 34, 36, задачі:

1. У деяких храмах Стародавньої Греції була розташована так звана «невичерпна чаша»
 (рис. 2). Поясніть за рисунком, як працювало це «диво».
 2.  У рідинному манометрі (рис. 3) міститься ртуть. Ліве коліно манометра відкрите в атмосферу. Який тиск у балоні, якщо атмосферний тиск дорівнює 100 кПа?







 01.04.2020. Середа. 7 клас Фізика                                                                                                                           
                                           Урок 46 Рішення задач



Тема уроку. Розв’язування задач з теми « Тиск твердих тіл, рідин, газів»


I  Актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок.

-        За якою формулою обчислюють тиск тіла? (  )
-        Назвіть формулу для визначення сили тяжіння. ()
-        Як визначити масу тіла, знаючи його густину та об’єм? ()
-        За якою формулою обчислюють тиск рідин  ()
-        Назвіть формулу для знаходження площі кола ()
-        Назвіть формулу для розрахунків площі квадрата. ()
-        Назвіть формулу для розрахунку площі прямокутника ()
-        За якої умови тіло тоне в рідині? (
-        Як розрахувати значення Архімедової сили? ()
-        Скільком Паскалям відповідає 1 мм. рт. ст. ? (1 мм. рт. ст. = 133 Па)


    В житті, в тих  чи інших випадках потрібно збільшувати чи зменшувати тиск.
      - Яким чином ми можемо змінювати тиск
-        Яким чином ми можемо збільшити тиск? (Збільшуємо силу тиску; зменшити площу опори поверхні;)

-             -   Яким чином ми можемо зменшити тиск? (Зменшуємо силу тиску, збільшуємо площу опори)

-  Величина тиску має суттєве значення не тільки в житті людини, а й у житті тварин.
-        Чому природа озброїла тварин дзьобами, пазурами, іклами, зубами, голками? 
-        Чому гуси та качки можуть пройти по болоту, а кури ні? 
(Перетинки на лапках гуски, збільшують площу опори, унаслідок чого вони чинять на грунт тиск значно менший, ніж кури, у яких цих перетинок немає.)
-                      - Чому лосі можуть досить легко бігати по болоту?    
(Роздвоєні копита лосів мають перепонки, які збільшують точку опори та знижують тиск. У лосів, як і в інших парнокопитних, між частинами копита є щілина, через яку під копито проникає повітря , тиск вирівнюється і тварина без зусиль може витягнути ногу.)
          Пригадаємо прислів’я та приказки, у яких знайшли відображення умови плавання тіл, тиск тіл.
-        Комар тоненький носик має, але боляче кусає.
-        Голими руками їжака не візьмеш.
-        Такий ніж, що й киселю не вріжеш.
-        Плаває, як сокира.
-        Ціле яблуко у воді не потоне.
-        У воді не тоне і в вогні не горить.
-        Лихе не згине, а як олія поверх води випливе
-        Лякали щуку, що в озері її топить будуть.
 На вулиці зима. Незабаром водоймища покриються кригою. Ковзання з давнини вабить дітей. Крига може дати як задоволення, так і завдати горя та небезпеки, а іноді забрати життя. Виконуючи правила безпеки на кризі ви позбавите себе ризику надзвичайних ситуацій.
-        Чому, потрапивши на тонку кригу, не слід тікати, якщо вона затріщить? (Тиск збільшиться. Для зменшення тиску потрібно повзти по кризі).
-        Як надати допомогу людині, що провалилася під лід? ( Ні в якому разі не можна підходити до неї стоячи, потрібно наближатися лежачи, розкинувши в  сторону руки та ноги, використовуючи дошки, гілки або інші предмети. Лежачи на дошці, яку бажано закріпити мотузкою на березі, необхідно наближатися до потерпілого та кинути пояс, шарф. 



          Сьогодні  попрацюємо з задачами. Уважно перегляньте відео з ручкою і листочком, старайтесь виконати задачу самостійно до того, як її розвяжуть у відео, затим звіряйте, або підглядуйте і розбирайтесь.
                                                  https://youtu.be/uOOhcXB59EM

Домашнє завддання. повторити параграф 32 опрацювати 33, задачі на фото у вайбері





31.03.2020.

Урок 45.                    Тиск рідин і газів. Закон Паскаля



                                                                   Хід уроку
І. Згадаймо, що таке тиск, якою буквою позначається, в яких одиницях вимірюється.
    Від чого залежить результат дії сили на поверхню? Як можна збільшити або зменшити тиск?

ІІ. Прогляньте, будь ласка відео

                                                 https://youtu.be/jr5oaD2P-OY

    Прочитайте параграф 32, випишіть основні моменти в зошит, дайте відповіді на запитання в кінці параграфа

ІІІ. Виконайте д/з: перечитайте параграф 32,
      Письмово в зошитах 208,209,214. Фото завдань мені сьогодні у вайбер.

Будьте здорові!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

01.04.2020          6 клас. математика.   Урок91. Розподільна властивість множення. Доброго дня, 6 клас. Сьогодні у нас розподільна властивість множення раціональних чисел. Опрацюйте параграф 45. Номери 1229,1231,1233. Відео допоможе розібратися. https://youtu.be/Z5gR-LmZcCc
Чого б ти не вчився, ти вчишся для себе.    / Петроній/
31.03.2020   10 клас. Фізика              Урок 69. Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища.                            Хід уроку І. Актуалізація. Згадаймо:   а) що таке абсолютна і відносна вологість;    б) які прилади для визначення вологості повітря ви знаєте;    в) що називають точкою роси, як, знаючи точку роси, визначити абсолютну та відносну вологість. ІІ. Поверхневий натяг рідини. Змочування та капілярні явища. Для знайомства подивимось відео: https://youtu.be/qJcD4HGBJXU https://youtu.be/7U2towe117c ІІІ. Опрацюйте параграф 33 ( до п. 6). Випишіть, будь ласка, основні моменти. Дайте відповіді на контрольні питання .Вправа 33, 1 дайте усну відповідь. ІV.  Д.з. параграф 33, номери 2, 3 з вправи 33 письмово. Щасти!